úterý, 12 březen 2013 17:57

Recenze: Morelo - Den Poté

Written by

Už to bude tři měsíce co vyšla debutová deska, brňáka Morela. Deska obsahuje 10 stop a na albu se objevilo 6 hostů. Rest a Idea jako zástupci Ty Nikdy, Brněnský kolega Tafrob, 1210 Symphony a nesměl chybět ani Katr. V dnešní době je těžké něčím překavapit, hlavně v oblasti textů. Proto nečekejte nějaké odlišné témata, které už jste neslyšeli, ale konec konců v podaní Morela stojí za poslech.

Desku uvádí „Vstup“ a Morelo si přizval ke spolupráci 1210 Symphony a beat má na starosti Emeres. Nečekejte žádné megadělo na začátek, spíš mega temnou atmosféru se skvělými cuty od již zmiňovaných hostů. Za to druhý track už dělo je. „Omlouvám se“ ft. Katr je nejlepší track s alba. Morelo ukazuje, že v oblasti Flow má hodně co nabídnout. Track má tak impulzivní beat, že každého nabudí. Díky Maměn! Ani Katr na featu nezůstal pozadu, a je těžko řečeno kdo nandal víc. Promiň, že to sjíždíš znova a znova a sorry, že sme ti sebrali slova. K tomuto tracku nedávno vyšel i videoklip, který mě na tuhle desku nalákal.

Číslo 3 „Věř mi“ a beat od Wiche. Trochu depresivní atmosféra, ale Morelo textem motivuje. O tom jak je potřeba vše vnímat lépe, jak zahodit špatné dny za sebe a do dalších dnů jít naplno, a hlavně, aby člověk otevřel oči a neseděl na prdeli. „Jak zvíře“ ft. Tafrob a první ze tří beatu si na albu střihnul Jeso. Vedle Tafroba se kdysi dvojice MoreloKatr poprvé více předvedla a začlo se oní mluvit, a proto lze čekat, že mu jeho službu rádi oplatí alespoň featem. Polovina alba a track s názvem „Světla zhasly“. O produkce se zde postaralo duo „Žák, učitel“ – ODD a Kenny Rough. Temná atmosféra, depresivní bars. Tento track je antonymum tracku „Věř mi“. Je jasný, že Morelo psal tenhle track asi ve slušný depresi. Ikdyž v refrénu je motivační nádech „Světla zhasly, už to nebude lepší, lepší znát pravdu než žít ve lžích. Pořád to cítím, vim je to těžký, hlasy mi říkaj, zatni zuby, věř mi!“

„Stokrát“ ft. Idea,Rest, 1210 Symphony a beat od Inphyho. Od pohledu velmi zajímavé složení, ale pro mě track vyšel naprázdno (pokud pominu flow). Jestli track „Stokrát“ mohu k někomu přirovnat, tak si pustťe „Ideafatte – Doma“ track číslo 10 „Viděl jsem“. Tématicky naprosto stejné, a proto je pro mě tento track takové klišé. Stokrát už slyšel jsem bars na tohle téma, stokrát už to z mýho pokoje slyšela i máma. Song číslo 7 „Podle plánu“ opět dělal beat Wich. Morelo dává o tom, jak je podle svýho plánu. „Cokoliv píšu, vždycky dává význam“. Z tracku je znát, že Morelo má v hlavě všechno srovnaný, a chce svých cílů dosáhnout. „Autopilot“ a druhá produkce od talentu jménem Jeso. Další z řady párty tracků. Morelo ze sebe dělá „zvíře“ i v tomhle tracku, a poslouchá přitom německej house shit.

Předposlední track „Má milá“ a strašně pohodový beat navodil ODD. Již od dávných dob byli trubaduři, kteří vyznávali svojí láskou za pomocí muziky. Morelo se k nim o spoustu let přidává a vyznává lásku svojí přítelkyni. Vypravuje příběh, o tom jak se poznali, co pro něj znamená atd. Myslím že lovesongy jsou už na dnešních albech také velmi časté, a není za potřebí toto téma dál popisovat. Jsme na konci a opět nás čeká spojení Morelo ft. Katr a tak trochu „True story bro track“ s názvem „Den poté“ beat dělal Jeso. Morelo s Katrem davají bars o klasické věci, která se děje u každého z nás. Kdy si řikáme zítra udělám tohle, támhleto, budu cvičit, pracovat atd. Tleskám za skvělý, živý beat, tleskám za skvělé téma tracku a hlavně za flow. „Dnes, dnes není problém, problém je až den poté, den poté nejsem schopen, vytřít svý plány potem.“

Recenze na album přisla trochu později, ale přesto si myslím, že album si jí zasloužilo. Morelo si jí zasloužil. Nečekejte žádné velmi originální témata, určitě si vzpomenete na řadu různých intepretů, kteří nazpívali podobné songy. Ale u Morela stojí za zmínku flow, dosahuje velkých kvalit a Morelo je velkým příslibem do budoucna, stejně tak jako jeho parťák Katr. Témata, které už jste někdy slyšeli se proto dají prominout, i z důvodu, že je dnes těžký vytvořit originální téma. Brno má šťávu, těšim se na další placku.

přečteno: {hits}1913{/hits} krát

Read 4557 times
Malup